вівторок, 29 серпня 2017 р.

Форми використання хмарних технологій на уроках зарубіжної літератури



Видатний вчений, мислитель і гуманіст Алі Апшероні писав: «Педагоги не можуть успішно когось навчити, якщо в цей час ретельно не вчаться самі». Мій досвід підтверджує ту тезу, що найважливішою складовою процесу навчання є не комп’ютери, а вчителі, озброєні методиками застосування комп’ютерних технологій.
Ми, вчителі, повинні створити в мережі Інтернет таке середовище, яке б з одного боку цікавило учнів, а з іншого було навчальним, направляло діяльність дитини на навчання. Саме таким середовищем і може бути сайт або блог вчителя.
«Присутність» вчителя в мережі Інтернет, наявність у нього особистих освітніх інтернет-ресурсів вже само по собі є свідченням його інноваційної діяльності, оскільки:
  • за допомогою персональних інтернет-ресурсів вчитель може показатити результати своєї діяльності широкому колу людей, а значить, він володіє сміливістю, впевненістю у власній професійній компетентності - якостями, дуже важливими для творчого вчителя;
  • наповнення персональних інтернет-ресурсів передбачає наявність у вчителя оригінальних розробок, інноваційний досвід їх створення і реалізації, готовність поділитися ними з коллегами;
  • поповнення, оновлення, розвиток персональних інтернет-ресурсів, особливо ведення особистого сайту або блогу, вимагає значних витрат часу і сил, а отже, учитель, який веде власний освітній інтернет-ресурс - ентузіаст своєї справи, що також характерно для творчо працюючого педагога.


  • ·         продемонструвати найбільш значущі результати практичної діяльності для оцінки своєї професійної компетентності;
  • ·          створення систематизованого архіву власних матеріалів, що зберігаються на сервері;
  • ·          проаналізувати, узагальнити і систематизувати свій педагогічний досвід: власні дослідження, самоосвітні матеріали, розробки відкритих уроків,  матеріалів участі у конкурсі «Кращий читач», інших вдалих уроків;
  • ·           набуття нових навичок під час створення власного сайту: уміння писати, досвіду програмування і веб-дизайну та ін.;
  • ·           створення сучасного електронного портфоліо вчителя;
  • ·           сайт приваблює до себе однодумців, що створює передумови для налагодження великої кількості професійних контактів та визначення перспектив.



           Хмарні технології — це технології, які надають користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса.
          Хмарні технології в навчанні надають ряд переваг:
         економія засобів на придбання програмного забезпечення (використання технології Office Web Apps (Office онлайн));
         зниження потреби в спеціалізованих приміщеннях;
         виконання багатьох видів учбової роботи, контролю і оцінки online;
         економія дискового простору;
         антивірусна, безрекламна, антихакреська безпека та відкритість освітнього середовища для вчителів і для учнів.
Приклади використання хмарних технологій у школі
         Використання Office Web Apps-додатків. (Office 365)
         Сайт, блог
         Он-лайн сервіси для учбового процесу, спілкування, тестування.
         Системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека.
         Сховища файлів,спільний доступ. (Dropbox,SkyDrive)
         Спільна робота.
         Відеоконференції.
         Електронна пошта
         Сервіси Google Apps;
              Хмарні технології дозволяють споживачам використовувати програми без установки і доступу до особистих файлів з будь-якого комп'ютера, що має доступ в Інтернет. Простим прикладом хмарних технологій є сервіси електронної пошти, наприклад, Gmail, Meta і т.д. Вам потрібно всього лише підключення до Інтернету, і ви зможете відправити пошту, при цьому додаткового програмного забезпечення або сервера не потребуючи.
Зручними для мене є такі хмарні сервіси GoogleДиск Google, документи, PicasaBlogger, відеохостинг YouTube та ін.
Диск Google – це більше, ніж просто сховище файлів. Учень і вчитель можуть керувати доступом до файлів і спільно редагувати їх, користуючись будь-яким пристроєм. Диск Google надає доступ до документів Google, набору інструментів для редагування, які дозволяють поліпшити спільну роботу – можна миттєво створювати нові документи, таблиці та презентації, працювати одночасно з іншими користувачами над одним документом і переглядати зміни, які вносяться в режимі реального часу.

Тож проблема виконання домашніх завдань з предмету тепер вирішується дуже просто та зручно для кожного учня: я створюю файл із завданням, який розміщую на Диску і надаю файлу спільний доступ для усіх учнів у мережі.
Диск Google дозволяє оптимізувати навчально-методичну роботу та створити в Інтернеті власні електронні навчальні матеріали за рахунок використання мережевих баз даних, де можуть бути розміщені власні методичні комплекси, дидактичні матеріали, медіатека та наукові розробки і де можна буде проглянути матеріали інших викладачів за необхідною темою. Такий підхід щодо використання хмарних ресурсів надає принципово нові можливості щодо передачі знань при проведенні уроків при організації самостійного пошуку знань.
Зробить цікавим урок та урізноманітнить самостійну роботу учнів Google YouTube (Ютьюб) – сервіс, що надає послуги хостингу (розміщення) різних відеоматеріалів. Доцільно використовувати цей сервіс для перегляду тематичних відеозаписів, які легко можна знайти за ключовими словами і завантажити у разі потреби. Наприклад, для перегляду навчального відео з будь-якої теми  достатньо у рядку пошуку ввести ключові слова (словосполучення, речення) і відеоресурс запропонує варіанти відеозаписів.
Скрайбінг (від англ. scribe — «розмічати») — нова техніка презентації, винайдена британським художником Ендрю Парком для британської організації наукових знань. Доповідь спікера супроводжується ілюстраціями «на льоту» малюнків фломастером на білій дошці. Таким чином, слухачі чують і бачать одночасно приблизно одне й те ж саме, що полегшує сприйняття інформації.
Переваги скрайбінгу в навчанні:
      візуалізація в процесі навчання допомагає учням організувати та аналізувати отриману інформацію;
      за допомогою візуальних образів учні з легкістю інтегрують нові знання;
      візуалізація розвиває критичне мислення (вербальна та візуальна інформація допомагає відновлювати в пам’яті отриману інформацію, оскільки презентація скрайбінгу складається із простих образів, символів та предметів, які легко запам’ятовуються);
      візуалізація є універсальною та доступною всій       аудиторії.







Немає коментарів:

Дописати коментар