Буктрейлер – сучасна форма реклами книги
З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для
перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше
кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі.
Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити,
заінтригувати читача, спонукати до читання.
За кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році,
а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Вперше на публіці ролик був показаний
в 2003 році. Це був буктрейлер до десятого романа вампірської саги Крістін
Фіхан «Темна симфонія». Тоді це більше нагадувало музичний кліп, ніж ефективну
атаку на свідомість споживача. Зараз в США над створенням буктрейлерів працюють
провідні кіностудії. В Росію та Україну цей спосіб просування книги прийшов у
2009 році, але залишається швидше екзотичною заморською новинкою, ніж
актуальним способом просування книг.
Першими просувати буктрейлери стали книжні
видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий інструмент для книжкового бізнесу
(в Україні це видавництво «Грані Т»). Потім цю ідею підхопили бібліотекарі.
Проводяться конкурси буктрейлерів. У Херсоні у вересні 2012 проводився конкурс
на кращий буктрейлер серед бібліотек Херсонської ЦБС.
Дітей
частенько залучають до створення буктрейлерів. Судячи з їх якості та дитячої
фантазії, їм це явно приносить велике задоволення.
На сьогоднішній день жанр буктрейлера зробив
великий крок вперед. Із звичайних презентацій в стилі Power Point він перетворився на справжнє
мистецтво. Як же створити буктрейлер? Нічого складного, потрібно лише виконати кілька порад.
Шість кроків для створення буктрейлера
1. Вибір книги для реклами. Мотивацій у виборі книг для
створення буктрейлера може бути безліч. Це - реклама нових книг, просування
книг-ювілярів, створення буктрейлерів, приурочених до дат і подій, є навіть буктрейлера книжкових виставок.
2. Створення сценарію до буктрейлера
(продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа Вашого відеоролика, те, з
чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким
чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж буде далі. А дізнатися
це можна, лише прочитавши книгу. Тому до написання тексту сценарію потрібно підходити особливо ретельно.
Увага! Відеоролик
не повинен бути довгим, не більше 3-4 хвилин, так як це оптимальний час, щоб
утримати увагу глядача - потенційного читача.
3. Наступний етап роботи - добрати матеріали для відеоряду. Для
буктрейлера можна підібрати малюнки, відсканувати ілюстрації книги, зняти
власне відео або знайти потрібне в
мережі Інтернет (пам'ятаємо про авторське право!). Завантажені відеофайли потрібно конвертувати
у формат avi. Для цього можна використати безкоштовну універсальну програму для
конвертування файлів відео, аудіо та зображень Format Factory. За необхідності
її можна завантажити з Інтернету (http://www.pcfreetime.com).
4.
Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і
редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.
5. Для роботи з відео потрібно вибрати
програму. Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker. Ця програма є на всіх ПК, так
як входить в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Maker здатна брати і обробляти
відеофайли з цифрової відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу, додавати
до відео заготовки, титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і склеювати їх,
створюючи при цьому ефектні переходи від фрагмента до фрагмента. Широко
використовується для створення кліпів, відеопрезентацій та обробки аматорського
відео.
6. Заключний етап - відеомонтаж. Вирізати /
склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову доріжку, змінити розмір відео,
накласти ефекти, переходи.
В результаті буктрейлер можна рекламувати в
Інтернеті, блогах, на форумах, у популярних соціальних мережах.
Чи можливо зацікавити читанням через
буктрейлери - велике питання. Але вхопитися за цю ниточку все ж варто. Адже це
наша спільна справа - пробуджувати інтерес і любов до Книг.
Буктрейлер за романом П.Зюскінда "Парфюмер"
Немає коментарів:
Дописати коментар